Blogini ajankohtaisista asioista

Luin juuri Leon Uris:n kirjan: Mila 18. Se kertoo Varsovan Getosta, jossa juutalaisia pidettiin toisen maailmansodan aikana. Se perustui juutalaisten pitämään päiväkirjaan ja näin ollen on totista totta.

Totaalisen järkyttävä kirja. Se oli aivan hirveetä kärsimystä mitä yksi väestöryhmä sai saksalaisten puolelta kokea. Se oli siis silkkaa murhaamista, kiduttamista, häpäisemistä... Miten yksi kansanryhmä sai saksalaiset täysin pois tolaltaan, niin että mikään ei ollut tärkeämpää kuin juutalaisten hävittäminen maailmasta?

Läpi historian juutalaiset ovat kohdanneet vainoa. Ja itse asiassa se jatkuu koko ajan Israelissa. Kaikki ympäröivät maat länsimaiden tuella ovat Israelia vastaan. Näin kristittynä tässäkin paistaa se näky, että sielun vihollinen on loppupelissä ohjaksissa. Mutta kiitos Jumalalle, Israel on pelastuva !! Hyökkäävät maat eivät pysty Israelia hävittämään vaikka sitä on yritetty jo tuhansien vuosien ajan. Jumala on juutalaisten puolella.

Eipä ole mennyt montakaan vuotta siitä kun ollaan päästy tilanteeseen jossa perinteisestä avioliittonäkemyksestä puhuminen julkisesti aiheuttaa erillaisia sanktioita. Educa-messuille oli Aito Avioliitto ry ilmottautunut ja maksanut osallistumismaksut ja heidät oli sinne hyväksyttykin. Nyt sitten OAJ heitti heidät sieltä pihalle. Missähän tässä tapauksessa on suvaitsevaisuus?

Itse sain asiasta kokemusta kun eräs iso yritys peruutti järjestämääni tapahtumaan tulonsa vedoten käsitykseeni avioliitosta. Ei kuulemma sopinut heidän valitsemaan linjaan. Olkoon näin.

Perinteinen avioliittokäsitys on ollut voimassa muutamia tuhansia vuosia, mutta nyt onkin tieto lisääntynyt ja huomataan että kuinka väärässä ollaan oltukin. Ei ymmärrä.... Oikein Raamattu sanoo kun mainitsee: "Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet" Room 1:22

Jotenkin tuntuu että kaikki asiat, jotka viittaavat jotenkin Jumalaan, halutaan karsia pois. Me tullaan näkemään lisäänkin tällaisia hyökkäyksiä.

Näin vuoden alussa tulee mieleen monenmoisia ajatuksia. Mietin sitä, että miksi ihmiset eivät varustaudu kuoleman varalle? Enkä tarkoita tässä nyt esim testamenttia tai perintöasioita. Vaan nimenomaan oman sielun puolelta olevaa varustautumista. Mihin sieluni joutuu kun kuolen ?

Maailmassa ihmisillä on kaikenlaisia vakuutuksia. Niillä pyritään varautumaan ennalta arvaamattomiin tapahtumiin. Jos hyvin käy, niin vakuutuksille ei ole käyttöä. Tosin silloin ihminen on maksanut "tonnitolkulla" vakuutuksia ihan turhanpäiten. 

Mutta kuolema tulee itsekullekin täysin varmasti. Sitä ei voi väistää. Ja silti varustautuminen sielun iankaikkisuudesta on täysin olematonta. Miksi? Eikö ihminen tiedä, että sielu ei kuole vaan se elää iankaikkisesti? Vai ajatteleeko ihminen kuolemaan ikäänkuin unenomaisena tilana jossa on kiva "kellua"? Vai eikö ihmisellä ole tietoa siitä, kuinka varustautua tällaisiin asioihin?

Nyt päästään otsikon kysymykseen: Miksi Jeesus on sitten niin tärkeä? Eikö Jumala (Isä) yksin riitä? Raamattu kertoo: Joh 14:6 "Jeesus vastasi: »Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani." Ja lisää: 2 Tim 3:15: "Olet myös jo lapsesta asti tuntenut pyhät kirjoitukset, jotka voivat antaa sinulle viisautta, niin että pelastut uskomalla Kristukseen Jeesukseen." Pelastut, mistä? Iankaikkisesta kadotuksesta. Mikä pelastaa? Usko Jeesukseen (Joh. 6:47 "Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, sillä on iankaikkinen elämä."

Raamattu on fiksu kirja. Se kertoo, että ihmisen pitää valita elinaikana, että mitä hän ajattelee Jeesuksesta: ottaako hän vastaan tuon kalliin lahjan vai hylkääkö hän sen? Ne, jotka ottavat Jeesuksen vastaan, pääsevät iankaikkiseen elämään yhdessä Jumalan kanssa, silloin kun oma aika tässä ajassa päättyy. Älä edes ajattele lahjan hylkäämistä. Kadotus on tila, johon ei kannata tähdätä.

Aika rajua tekstiä, vai mitä? Mutta näin Raamattu opettaa ja Raamattu on Jumalan omaa puhetta ihmiselle. Henkilökohtainen suhde Jeesukseen on aivan oleellinen asia iankaikkisuuden kannalta. 

Varustaudu sinäkin tulevan varalle ja ota Raamattu käteen ja ala sitä lukemaan. Jeesus itse lupaa sinulle seuraavaa: Joh 7:17 "Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani." Et jää epätietoisuuteen.

Mikäli tarvitset jeesiä, niin autan mielelläni.

 

Olemme saaneet lukea lehdistä, että yksi Suomen arvostetuimmista brändeistä: Marimekko, takoo hyvää tulosta. On näkynyt hymyileviä johtajia kuvissa.

Samaan hengenvetoo kirjoitetaan siitä, että Marimekko aloittaa YT-neuvottelut ja kaksi liikettä ajetaan alas. 

Mikähän tässä on sitä, mitä normi-ihminen ei ymmärrä? Firmalla menee hyvin ja silti aloitetaan YT:eet. Henkilöt, jotka ovat omalla työllään saavuttaneet nämä hyvät tulokset, josta nyt kerrotaan, niin eivät pääse hedelmistä nauttimaan vaan kylmästi YT:een avulla heitetään ulos.

Tämä on törkeää ja epäoikeudenmukaista. On hyvä huomata mitä lukee Marimekon omilla sivuilla: "Rehtiyttä kaikkea ja kaikkia kohtaan." Tuo lause taitaa olla vitsi. Nämä toimenpiteet, joita YT:eeksi kutsutaan, eivät kyllä tuota lausetta komppaa. Tässä on sanottava että: ahneus saa yhä räikeimpiä muotoja.

Näin kirkonmiehenä tulee myös mieleen se, että miksei kirkko nouse avoimesti vastustamaan tällaisia toimia vaan pysyy hiljaa ja ikäänkuin hyväksyy kaiken? Väkisinkin tulee mieleen natsisaksan tilanne, jolloin kirkko ei tehnyt mitään vääryyksien korjaamiseksi. Vähän sama tilanne on nyt tämän kohdalla. Kirkko, jonka pitäisi suojella vähäosaisia, kärsiviä ja tällaisten järjettömien toimenpiteiden uhriksi joutuvia, niin ei millään tavalla nouse barrikaadeille rahaa ja ahneutta vastaan, vaan hyväksyy kaiken olemalla hiljaa. Toteuttaa ikäänkuin "kuolleen koiran taktiikkaa". Hävettää....

 

Viime aikoina on ollut kovaa puhetta Professori Puolimatkan kirjoituksesta. Jyväskylän yliopiston rehtori sanoutui irti kirjoituksesta ennen kuin "muste" oli ehtinyt edes kuivua. 

Kovasti ihmettelen sitä, miksi herne meni niin syvälle reksin nokkaan. Puolimatkan kirjoitus oli erittäin asiallinen ilman että sanamuodoilla olisi tieten tahtoen haluttu provosoida ketään. Siinä vaan todettiin asiat niin kuin ne on. Mutta ilmeisesti Puolimatka sörkkäsi vahingossa mehiläispesään. Niin kuin laivan upotus -pelissä sanotaan: "Osui ja upposi".

Selvästi näkee, että kaikilla ei ole sananvapautta. Varsinkin jos se edustaa "suuren yleisön ja eliitin" vastaista näkemystä. Tässä tapauksessa yliopisto selvästi kertoo mitä saa sanoa ja mitä ei. Eihän se näin pitäisi olla?

Haluan siunata Puolimatkaa ja hänen perhettään tämän hullunmyllyn aikana. Allekirjoitan täysin hänen kirjoituksensa.

Uusimmat kommentit

15.08 | 10:09

Terve vaan. No sinähän olit sitten ihan aitiopaikalla. Ei sinulla kuvia siitä tapahtumasta ole ?

...
14.08 | 12:28

Kirjoittelen juuri nyt muistelmiani Utön ajoilta jolloin palvelin linnakkeella . Olin mukana matkalla mantereelle kun törmäys Knivskärin mutkassa tapahtui.

...
31.03 | 13:55

mäkinen ei ole lukenut roomalaiskirjeen 1. lukua...ja , mikä kohtalo on homoilla, lesboilla ja niiden, jotka hyväksyy heittien touhun

...
31.03 | 13:53

samaa mieltä. Mäkinen on verrattavissa ylimmäiseen pappiin, joka antoi Jeesuksen Pilatuksen käsiin. hänen syntinsä oli suurempi kuin Pilatuksen...

...